Problemy z VPN na SKP

Szanowni Państwo,

w przypadku wystąpineia awarii połaczenia VPN na stacji kontroli pojazdów, przedstawiamy poniżej propozycję rozwiązania problemu:

Instrukcja konfiguracji połączenia VPN

W przypadku pojawiającego się błędnego komunikatu przy próbie nawiązania połączenia VPN i niemożności połączenia VPN: „anyconnect was not able to establish a connection to the specific Gateway” – komunikat w aplikacji Cisco AnyConnect należy zastosować poniższe kroki:

  1. Zalogować się na stronie sd.coi.gov.pl (nazwa użytkownika: cepik; hasło: cepik),
  2. Przejść do katalogu Instalatory > VPN,
  3. Pobrać plik Cert_infrastruktura_2019,
  4. Po rozpakowaniu pojawią się trzy pliki z certyfikatami(INFRAC2_CA, INFRAC2_CA_P, INFRAC2_CA_T), które należy zaimportować do Zaufanych głównych urzędów certyfikacji,
  5. Ponownie nawiązać połączenie VPN.

Poprawność nawiązanego połączenia można zweryfikować w wierszu poleceń za pomocą komendy  „ping hello.skp.cepik”.